همینجوری نوشت

یادداشت های پراکنده برای موضوعات پراکنده

همینجوری نوشت

یادداشت های پراکنده برای موضوعات پراکنده

   دیروز توی کلاس درس وقتی داشتم در مورد چگونگی امتحان آخر ترم با دانشجویان صحبت می کردم، یکی از آنها به شوخی گفت: استاد، باکی نیست ! همان طور که دعوا نمک زندگی است، تقلب هم نمک امتحان است! جالب اینکه همین دانشجویان لحظات شاد و مفرحی را سر جلسات امتحان درست می کنند.

 البته تقلب های قدیم با حالا که گوشی های هوشمند آمده خیلی فرق داشت. آن موقع دانشجوها یواشکی کتاب یا جزوه باز می کردند، روی دست و پا، صندلی، دیوار یا هر چیز دیگری که قابل نوشتن بود، شاهکار هنری خلق می کردند و کل مطالب ترم را در ۲ یا ۳ سانت جا می دادند!! برخی دیگر هم خیلی زیرکانه به نفرات کناری خودشان مشاوره می دادند.

  به عنوان کسی که سال ها در مقام دانش آموز و بعد دانشجو امتحان داده ام و هم سال ها است که امتحان می گیرم، باید بگویم دانشجوی عزیز ! شما به راحتی دیده می شوید، حتی وقتی خودت را پشت نفر جلویی پنهان می کنی و مدام می گویی ۳،۳،۳ من صدایت را می شنوم و ۳ می شود !!

۹۴/۰۲/۲۵

نظرات  (۱۲)

کاملا موافقم
 لطفا جک تعریف نکنید!
که با این درد اگر در بند در مانند ، درمانند.
ریشه مسئله این است که معیار انتخاب دانشجویان و استادان خیلی ربطی به توان علمی افراد ندارد
تکرار تبدیل به عادت و عادت تبدیل به حق مسلم می شود. وقتی فردی از دبستان عادت به تقلب می کند و به همین روش پیش میرود و احساس میکند که تنها راه پیشرفت تقلب است ، حق مسلم خود میداند که بدون زحمت درسها را پاس کند . در ذهن الگوهایی و افرادی  را میشناسد که بی زحمت "پیش رفته اند" و مدرک گرفته اند.
استانداردها روز به روز پایین تر می آید و این مسئله دانشگاهی نیست بلکه مسئله ای فرهنگی است .  وقتی بحث تقلب در امتحان پیش می آید صحبت از این می شود که "من که فقط یک سئوال را از روی بقل دستی نوشتم"  یا "من فقط یک تکه کاغذ کوچک برده بودم سر جلسه" یا " من عموما تقلب نمی کنم و فقط بعضی اوقات" .  در بقیه دنیا دانشجو از دانشگاه اخراج می شود و اینجا دانشجو ناراحت است که چرا به او 0.25 داده اند.  طبق معمول مقصر فرد دیگریست نه فرد متقلب.  تقصیر دانشگاه است.  تقصیر مراقب و عقده ای بودن مراقب است.  تقصیر سنگین بودن مطالب درسی است.  تقصیر استاد است که امتحانات مشکل می گیرد.  تقصیر همه است الا تقصیر متقلب. 
به نظر من بسیاری از تقلبات ناشی از انتظارات نادرست از دانشجویان است.
از تقلب متنفرم. ازینکه میبینم چطور نمره بعضیا با تقلب رشد یدا میکنه ازشون متنفرم میشم.من به تمام کساییک تقلب میکنن میگم که حق بقیه رو ضاییع میکنین. 
با سلام 
دانشگاه آزادومقطع دکتری هستم
در اخرین امتحان تحصیلیم چنذ لغت رو روی کارت ورود به جلسه در ابتدای امتحان نوشتم که مطالب حفظی رو فراموش نکنم مراقب همین برگه رو رو صورت جلسه کرد با اینکه استاد مربو به درس منو کاملاً می شناخت و گفتن که ربطی نداره وایشون استفاده ای از این برگه نداشته ورای استادصورت جلسه شد و رفت کمیته انظباطی ؛برگه رو برای تصحیح به استاد مربوطه ندادن . حالا با توجه به اینکه مراقب کاسه داغ تر از آش بود واینو صورت جلسه کردن. آیا ممکنه توی پرونده درج بشه یا نمرهم 0.25 بدن البته توی مقطع دکتری آزاد نمرات فریز میشه وجزو معدل نمیره فقط به خاطر هیچی با این همه جزوه وکتاب که خوندم الان گرفتار یه مراقب عقده ای شدم  که کلی کارم عقب می افته .آخر من اصلاً رتبه اول در هنگام ورود وبعد از اون بودم  ونمیشه یه دانشجوی دکتری رو با 4 لغت بی ربط زیر سوال ببرن . البته با این همه پولی که دانشگاه ا زاد می گیره حق داره مزاحمت ایجاد کنه که پول بیشتری بگیره وگرنه باید حرف استاد حجت باشه 
امتحان را حذف کنید. چه معنی‌ای دارد که یک امتحان در پایان ترم تمام شناخت دانشجو را تعیین می‌کند؟ واقعن معنی‌ای دارد؟ 

این چیز بی‌معنی را نگاه داشته‌اید٫ حذفش کنید.
حال ببینم آزمونهای هاروارد به چه نحوی است !

 "The exam is completely open book, open note, open internet, etc. However, in all other regards, this should fall under similar guidelines that apply to in-class exams. More specifically, students may not discuss the exam with others—this includes resident tutors, writing centers, etc." The use of etc. has been questione
من سالهاست مراقب امتحان بودم. خدا شاهده به هر دانشجویی که مشکل داشت یا سن بالایی داشت کمک کردم. اما همین دانشجوها بعد از امتحان بیرون جلسه ما رو مسخره میکردن و از اینکه فکر میکردن سر ما کلاه گذاشتن لذت میبردن. و اینو با افتخار واسه بقیه تعریف میکردن. همین کارهاشون باعث شد دو بار کمیته انضباطی بشم و حقوقم کسر بشه. خواستم بگم بعضی ها خودشون لیاقت همدردی و کمک ندارن