همینجوری نوشت

یادداشت های پراکنده برای موضوعات پراکنده

همینجوری نوشت

یادداشت های پراکنده برای موضوعات پراکنده

یه نگاهی به سالی که گذشت بکنید! چقدر حالتان خوش بود؟ چقدر حس خوبی داشتید؟ اصولا با واژه حس و حال خوب چند چند بودید؟ نقل است که روزگاری حاج میرزا عابد نهاوندی ( معروف به مرشد چلویی) که کنار مسجد جامع بازار تهران دکان کوچک غذا خوری داشت، بالای پیشخوانش نوشته بود " نسیه و پول نقد داده می شود فقط به قدر قوه  " می گویند هر وقت شاگرد مغازه ای برای بردن غذای صاحبکارش به دکان میرزا عابد نهاوندی می آمد یک لقمه مفصل از کباب و ته دیگ زعفرانی در دهان کودک می گذاشت. وقتی از او دلیل کارش را پرسیدند می گفت نگرانم که مبادا صاحبکارش به او غذا ندهد و چشم کودک به غذا مانده باشد! مرشد چلویی احساس می کرد که اگر این کار را نکند شرمنده خدا می شود، او  حس و حال خوبی داشت،  لبخند هدیه می داد و به قدر قوه اش خیرش به مردم می رسید ... خدایش بیامرزد. 

از حاج میرزا عابد نهاوندی گفتم تا اشارتی شود به سهل و آسان بودن حس و حال خوب داشتن و حس و حال خوب هدیه دادن! حالا لطفا به دور و بر خود خوب نگاه کنید، حتما لازم نیست صاحب منصب باشید یا دفتر و دستکی داشته باشید یا مال و منالی... اصلا می شود از پدر و مادر، همسر و فرزند، برادر و خواهر و یا دوستانتان شروع کنید. لطفا مهربانی کنید، لبخند ببخشید، حس و حال خوب هدیه کنید، البته شرطش این است که اول از خدا بخواهید حس و حال خوب داشته باشید که او بخشنده خوبی ها  است. 

بارالها « حول حالنا الی احسن الحال» 

۹۵/۰۱/۰۱

نظرات  (۹)

عالیییی بود *
سال نو مبارک، انشالله که همه ایرانیان در هر جایی که هستند سال خوبی داشته باشند.
الهی؛

  ابوجهل ، از کعبه می‌آید ، و ابراهیم از بتخانه ! کار به عنایت بود ، باقی بهانه. 

الهی ؛

هر که را خواهی برافتند ، گویی با دوستان تو درافتد . 

الهی  ؛

ایمان ما را از سنگ اندازان جاهل و از دنیا پرستان عالِم در امان بدار

الهی  ؛

ما را امسال جزو مئومنان نادان  ، ودانایان بی ایمان قرار مده
سلام. بهترینها رو از صمیم قلب همراه با آرامش را برای همه آرزومندم.سال بسیار خوب و بهاری داشته باشید.
من آرزو می کنم مردم دست از آرزو کردن بردارن!!!!
ما باید به جای آرزو کردن هدف داشته باشیم و با قدم هایی استوار به سمتشون حرکت کنیم...منم برای سال جدید سعی در رعایت بیشتر احترام متقابل می کنم با این کار هم من خوش حالم هم دیگران...سعی میکنم یه کم بیشتر ورزش کنم با این کارم هم من تندرستیمو تضمین می کنم هم دیگران ترغیب می شن ورزش کنن...عیدتون مبارک 
بــاز مـــی آیــــد بــــهـــار دلـنشین / بــاز بــلـبــل مــی شــود با گل قرین
بــاز صـــحــرا پـر شقایق می شود / بــاز روشــن قــلب عـاشق می شود
فــصــل ســـرد از هــیــبت باد بـهار / مــی کــنـــد از پــیـش روی او فـرار
ســفــره هــا بــا هـفت سین آراسته / بــا گـــل مـــهـــر و صــفـــا پیراسته
بــر ســر سفره جـوان و خُرد و پیر / ســبزه و آئــیــنـه و مــاهـی و سـیر
سـیـب و سـنـبـل در کـنـار یــاسـمـن / عطربــیــد مـِشک چــون مُشک خُتَن
سرکه و سنجد، سماق و شمع و گل / عـــیـــد آمــد بـــا دف و ســاز و دُهُل
ســال نــوتـحـویل و سال کهنه رفـت / هــم دل مــا تـازه شد هم شال و رخت
یــا مــُقــلّب،قــلب مـــارا شـــاد کــن / یـــا مـــُدبّـــر خـــانــــه را آبـــاد کـــن
یـــا مـــُحـــول ،اَحســــنُ الــّحالم نما / از بـــدیـــهــــا فـــارغُ الـــبـــالــم نـما
ایـــن دل «جـــاویــد» را پـاک از ریـا / کُــن خــــدا ،ای قـــادر بـــی مــنـتــها
یادداشتت حال خوبی بهم داد. ممنون
الهی، هرگز با چشمان مهربانت ، نامهربانی روزگار را نبینی
بالاترین خواسته ام برایت اینست:
حاجت دلت با حکمت خدا یکی باشد...
زندگی ساختنی است نه گذراندنی،بمان برای ساختن،نسازبرای ماندن
فاصله بین مشکل وحل ان یک زانو زدن است، امانه دربرابرمشکل ،بلکه دربرابرخدا.
هیچ چیز تورا ناراحت نکند،فقط شادیها تورا احاطه کند،دوستانت عاشقت باشند،لطف خدا باتوباشد،
اینها آرزوهای من برای تو 
"حالِ من خوب اَست.

ملـالی نیست جُزگم شدن گاه به گـاه خیالی دور

که مردم آن را شادمانی بی سبب می گویند.

بعدازاین ،عُمری اگر باقی ماند،

طوری ازکنارزندگی می گذرم

که نه زانوی آهوی بی جفت بلرزد

نه این دل ناماندگاربی قرار.

حال من خوب است اماتو باورمکن...